Renuntarea la cumparare

Dreptul la renuntarea la cumparare este aplicabil doar clientilor persoane fizice.

Returul produselor se supune Ordonanţei de urgenţă nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

Conform legislatiei romanesti in vigoare, renuntarea la cumparare prin denuntarea unilaterala a contractului se poate face in termen de 14 zile de la primirea produsului si este aplicabila doar consumatorilor clienti persoane fizice care au achizitionat produsul la distanta respectand conditiile OUG 34/2014.

Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.

Incheierea contractului de vanzare-cumparare are loc in momentul emiterii facturii fiscale (aceast document tine loc de contract conform legislatiei romanesti) si nu la plasarea comenzii sau la trimiterea prin email (sau alte mijloace de comunicare) a confirmarii automate de primire a comenzii.

Daca produsul achizitionat nu corespunde asteptarilor tale, poti denunta unilateral contractul in termenul mai sus mentionat si returna produsul(e), iar noi iti oferim 3 optiuni:

  • iti returnam suma de bani;
  • iti inlocuim produsul cu un alt produs identic;
  • poti folosi banii proveniti din stornarea produsului, pentru achitarea altui produs.


Solicitarea de denuntare unilaterala a contractului la distanta este necesar sa se faca in scris (formular de renuntare la cumparare).

Produsul poate fi returnat numai daca este in conditii perfecte (fara lovituri, zgarieturi), accesoriile aferente si produsele cadou-bonus (exact ca in momentul receptionarii).

Produsul va fi returnat impreuna cu o copie a facturii de achizitie.

Renuntarea la cumparare in termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (cu toate accesoriile si documentele care l-au insotit). Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur.

Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.

Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare de nevandabilitate poate duce la refuzarea returului.

Conditii de renuntare la cumparare

1. Cumparatorul va trimite prin e-mail la adresa sales[at]roboutique.ro o cerere cu subiectul - Cerere renuntare la cumparare produse comanda nr. ____/_____ (trebuie specificat nr comenzii si data acestuia).

In cadrul cererii se vor specifica:

  • numar comanda si data emiterii comenzii;
  • produsul ce face obiectul retragerii, precum si data primirii produsulu/produselor
  • date cumparator: nume si prenume, adresa de e-mail folosita la inregistrare cont si plasare comana online pe www.roboutique.ro;
  • numar factura si data emiterii facturii ce fac dovada achizitionarii produsului/produselor;
  • cauzele/motivele care au dus la aplicarea procedurii de retur produs(e) (optional).
  • data completarii cererii si semnatura cumparatorului

La acest e-mail se vor atasa copii ale urmatoarelor documente: copie factura fiscala, aviz de insotire a marfii/AWB.

2. Cererea de renuntare la cumparare va fi aprobata si inregistrata in sistem doar daca datale mentionate conform punctului anterior sunt corecte si complete si daca indeplineste conditiile obligatorii de aplicare procedura retur pentru produse cumparate (vezi paragraful - Conditii de acceptare retur produs(e) in cazul denuntarii unilaterale a contractului la distanta).

3. Intr-un interval de 24-48 ore, cumparatorul va primi pe e-mail un numar de inregistrare de retur (RMA) si detalii privind aplicarea procedurii de renuntare la cumparare.

Potrivit prevedrilor legale nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:

  • Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului)
  • Software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, antivirusi etc.), jocuri desigilate, extensii de garantie desigilate
  • Cartuse desigilate
  • Imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate
  • Servere sau accesorii pentru acestea
  • Produse aduse pe comanda speciala (comanda speciala este definita ca fiind lista de produse comandata de catre Beneficiar si care nu se afla in stocul uzual al Furnizorului dar care poate fi livrata pe baza unei comenzi ferme si a platii unui avans sau a pretului integral al produsului, in termenii agreati de parti.)
  • Electrocasnice mici sau mari folosite sau cu urme de uzura: masini de tocat, mixere, masini de facut paine, roboti bucatarie, storcator fructe-legume, blendere si tocatoare, rasnite, masini de spalat, frigidere, masini de gatit. Exemplu: aragazul nu trebuie sa fie bransat la sursa de gaz, aparatul de aer conditionat nu trebuie sa fie instalat, combina frigorifica/frigiderele nu trebuie sa prezinta urme de utilizare, cafetiera nu trebuie sa fi fost folosita, masina de spalat rufe nu trebuie sa aiba urme de detergent / lichid, mixerele de bucatarie nu trebuie sa prezinte urme de utilizare, etc.
  • Produse de ingrijire personala sau accesorii medicale folosite: aparate de tuns, aparate de ras, epilatoare, perii rotative, termometre.


Constatarea si validarea/acceptarea returului produsului(elor) in cazul denuntarii unilaterale a contractului la distanta

Dupa sosirea produsului/produselor in locatia Roboutique, personalul calificat va verifica si constata daca pentru aceste produse primite se aplica procedura de renuntare la cumparare. Verificarea si constatarea se face pe baza cererii de renuntare la cumparare emisa de catre cumparator si a conditiilor obligatorii de aplicare procedura renuntare la cumparare si retur produse produse cumparate (vezi paragraful - Conditii de acceptare retur produs(e)).

Rezultatele finale constatate vor fi comunicate cumparatorului prin e-mail, intr-un interval de 24-48 ore de la primirea produsului/produselor, acestea facand referire si la taxele speciale aplicate, daca este cazul, in procesul de retur produs(e) (vezi paragraful - Costuri si taxe speciale pentru retur produs(e)).

Pe baza rezultatelor comunicate, cumparatorul este obligat, prin e-mail, in a furniza acceptul sau observatiile cu privire la cele mentionate in rezultatele comunicate, in vederea continuarii procesului de renuntare la cumparare si retur produs(e).

Inlocuire produs

Pentru produsele cumparate care indeplinesc conditiile obligatorii de renuntare la cumparare si retur produse si se solicita inlocuirea produsului, vanzatorul va inlocui produsul cu unul nou al modelului specificat in comanda initiala a cumparatorului. Daca se agreeaza inlocuirea cu un produs din aceeasi categorie de o valoare mai mare, cumparatorul va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica, cumparatorul va primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor.

Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare si retur produs(e)

Costuri suportate de catre cumparator:

  • Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 10 zile de la receptia produsului.
  • Cost transport curier pentru optiunea cumparatorului de a reexpedia produsul ce s-a constatat de catre vanzator ca nu indeplineste conditiile obligatorii de aplicare procedura renuntare la cumparare si retur produs(e).


Costuri suportate de catre vanzator - costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia la receptia produsului cumparatorul constata ca:

  • Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
  • Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.
  • Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari.


Rambursarea sumelor

Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.


Nota:

Pentru produsele ale caror colete reprezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, cumparatorul este rugat sa refuze receptia lor.

Daca produsul receptionat prezinta un defect estetic, este necesar ca acesta sa fie semnalat in scris, in max. 48 de ore de la livrarea produsului, la adresa electronica sales[at]roboutique.ro, impreuna cu 2 poze reprezentative care sa ilustreze defectul.

Produsele comandate online pe www.roboutique.ro sunt livrate numai sigilate, in ambalaj original de la producator. Pentru unele categorii de produse, daca este cazul, Roboutique isi rezerva dreptul de a livra in ambalaj suplimentar in vederea protectiei ambalajului original.

Ne rezervam dreptul de a refuza returnarea produsului in cazuri de retururi repetate, depasirea termenului de renuntare la cumparare si returnare produs, neindeplinirea conditiilor de renuntare la cumparare si returnare sau neacceptarea taxei de curier.

ANPC
ANPC